İşveren Markası Zirvesi 2024 I Employer Brand Summit 2024

Merhaba,

Bildiğiniz gibi İşveren Markası yönetimi ile İnsan Kaynakları Yönetimi kavramları üzerine akademik bir çalışma gerçekleştirdim. İşveren Markası’nın “Davos”u olan Employer Brand Summit hakkında konuşacağız.

“İş”te başlıyoruz

Employer Brand Summit ’24 6 Haziran 2024 tarihinde İstanbul Anadolu Yakası Poyrazköy ve online bir şekilde Hibrit olarak gerçekleşti. Ben zirveye normal katılım sağladım. Genelde işveren markası zirveleri hotellerde oluyordu fakat bu sefer bir değişiklik yapmışlar ve açık alana almışlar. Aşağıda fotoğraflarını görebileceğiniz şekilde ortam gayet güzeldi. Zirveyi düzenleyen risk almış emin olun aldıkları bu riske değmiş. Bize harika bir zirve deneyimi yaşattılar.

Zaten İşveren markası da çalışanlara ve potansiyel çalışanlara harika deneyimler yaratan tüm uygulamalardır. Zirve, gelecek Deneyimi mottosuyla hazırlanmış. Konuşulan konular yakın geleceğin konularıydı. Çalışanalr çok kibar ve yardımseverdi. Hepsine tekrardan buradan teşekkür ederim. Konuşmacılar için bir sahne ve dinleyiciler için oturma alanları kurulmuştu ama hazır açık havadayız diyerek ben havuzun ve şemsiyenin yanında bir yere oturdum. Sahneye uzaktı ama hem sigara içilebiliyordu (bu çok iyi) hem de işim nedeniyle telefonlara da yanıt verebiliyordum.

Her konuşmacı sahneye çıktığında kendilerini tanıtırken fiziksel görünüşlerini ve hangi kıyafeti giydiklerini de söylediler. Bana garip geldi ama görme engelli katılımcılar için yapıldığını öğrenince kendilerini tebrik ettim. Farklılıklara vurgu yapmak için iyi düşünülmüş bir detay. Zirvede konuşmacılar aşağıdaki konularda görüşlerini bildirdiler;

  • Farklılıklar işveren memnuniyeti, erimlilik farklılıkla artıyor
  • Farklılıkların götürüsü de var. Kimse çalışmak istemediğinde çalışmıyor
  • Farklılıklar konusunda sorun kadın yöneticilerde değil; sorun kadın yöneticilerin çalışmasını engelleyen sistemdedir
  • Farklı insanları işe aldığınızda onların farklılıklarını destekleyecek şekilde sistemi dizayn etmelisiniz 
  • Bilgiyi alıp vermek veya eğitim farklılıkları yönetmek için çok uygun bir uygulama değil
  • Benim anladığım; Dünyada da çalışanların farklılıklara duyulan saygı Türkiye’deki kadar 
  • Bir şirket politik farklılıklarını kullanarak karlılığı arttırabilir
  • iKda çalışma şekli mobilize olmalıdır. Aynı zamanda şirketin merkezinde bulunmalıdır.
  • Her zaman büyüme, her zaman karlılık, her zaman verimlilik ideal olan olmalıdır
  • Çevik, esnek, kültür önemli konulardır
  • Müşteri deneyimi ile çalışan deneyimi önemli konulardır
  • Vodafone çalışan işe başlar başlamaz applikasyon veya linkle ihtiyqcı duyabileceği tüm bilgileri veriyor
  • Blogları okuyan adaylar, okumayanlara göre 4X daha işe alınma potansiyeli daha fazla. 
  • Birçok işveren için önemli şey adayların şirketi tanıması, yapılan işi bilmesidir
  • Adaylar sadece iş tanımı aramıyor. Aynı zamanda kurum kültürü ve imkanları arıyor
  • Araştırmalar kültür ve değerlerin önemli olduğunu göstermektedir. İşveren markası kavramı fazla konuşulmuyor
  • Firmaların WEB siteleri önemlidir. Web sitelerinde çok fazla vakit geçirilmez. Sadece adaylar azla vakit geçirir 😉
  • Sadece hızlı olmamız yetmez aynı zamanda problemlere de hızlın yanıt verebilmeliyiz
  • Yeteneği kendisine çekmek isteyen İstanbul dışındaki işletmeler kampüslerini kurmaktadır
  • İşletmeler akademik işbirliklerinin yanında kendi akademilerini kurmaktadır
  • Yeni yetenek savaşlarının ieçrisindeyiz
  • Ekonomik konjonktür aday deneyimini ve beklentilerini etkilemektedir
  • Hibrit çalışma standart olmuştur

Zirveye İşveren Markası kavramını yaratan Simon Barrow’da geldi. Tahmin edeceğiniz üzere biraz yaşlanmış. Kendisini en son 2012’deki zirvede görmüştüm ve The Employer Brand kitabını imzalatmıştım. Barrow, İngiliz asaletiyle şık bir konuşma gerçekleştirdi. Konuşmasında işveren markası kavramının felsefesine değindi. Vurguladığı noktalardan birisi ise işveren markası kavramının yalnızca sosyal veya yalnızca ekonomik değil ekonomik ve sosyal tüm faaliyetlerin etkilediği bir süreç olduğunu belirtti. Aynı zamanda interaktif bir sunum gerçekleştirdi. Katılımcılara sorular yönelterek konuşmasını tamamladı.

Tabi Simon Barrow’u Türkiye’de görmüşken fotoğraf çektirmeden olmazdı.

Yorumlarım

İşveren markası konusunda ise 10 yıldır konuştuğumuz hibrit çalışma, uzaktan çalışma, haftada dört gün çalışma, aday deneyimi, yetenek yönetimi uygulamaları, akademik işbirlikleri, vb. konular artık Türk İş Dünyasında bir standart olmuştur. Bu durum İşveren markası yönetimi ile İnsan Kaynakları açısından güzel ve çok iyi bir gelişme. Meslektaşlarımın sunumları gayet güzel ve şıktı. Zirveden sonra ise En Gözde Şirketler 2024 ödül töreni vardı.

Zirve hakikaten çok şık ve güzeldi. Gerçekten stres ve kriz yönetiminin çok yoğun olduğu Türk İş Dünyasına çok iyi geldi. Aksaklık olarak kimi zamanlar güneş yaktı ve sıcak oldu diyebilirim ama Coca-Cola, Redbull, Algida’nın dağıttığı soğuk yiyecek ve içecekler bu olumsuzluğu ortadan kaldırdı. En önemlisi ise 3İK ve Realta ekibinin güler yüzlü tavrı harikaydı. Gerek lokasyon seçimini gerekse de açık alan seçimini gerçekten beğendim. Realta ve 3 İk ekibine güzel bir zirve düzenledikleri için katılımcılar adına teşekkür ederim.

Emre İnanç Kayatürk
İnsan Kaynakları Yöneticisi

Yorum bırakın